Fra TikTok til TV
Det er især på det sociale medie Tiktok, at Emil har fået sit store gennembrud. Her har han med sin unikke blanding af humor, kreativitet og charme opnået en enorm følgerskare, der sidste år tællede over 16 millioner visninger. Hans indhold spænder bredt fra sjove videoer til korte sketches, der har bidraget til at definere Tiktok-landskabet i Danmark.
Men Emil har også gjort sig bemærket uden for Tiktok-universet. Han stod blandt andet bag Sundhedsstyrelsens anti-ryge-kampagne "But why", hvor han spillede karakteren Ciggy - en kæk, lettere bøvet og cigaretrygende vanvidsfigur. Kampagnen spandt over en årrække og opfordrede unge til at tænke sig om, før de startede med at ryge. Kampagnen var en stor succes og nåede ud til en bred målgruppe på sociale medier, hvor den blev delt og omtalt af tusindvis af mennesker og havde flere millioner visninger. På den måde lykkedes det Emil og Sundhedsstyrelsen at ændre ungdommens lingo og skabe opmærksomhed omkring et vigtigt sundhedsbudskab.
Alt i alt er Emil Grundsten en talentfuld kunstner, der fortsætter med at imponere og underholde publikum med sin kreative tilgang til underholdning.
But Why? EP3
Kunde: Sundhedsstyrelsen
Instruktør: Martin Høgsted
Så er der styr på det!
Kunde: Ordrestyring.dk
Instruktør: Kristian Boysen
Ciggy
Kunde: Sundhedsstyrelsen
Instruktør: Magnus Kristoffersen
McDelivery
Kunde: McDonalds Danmark
Instruktør: Klaus Spendser